tirsdag 21. oktober 2008

Ansiktsløftning

Da har bloggen min fått seg nytt utseende, har byttet mal og laget en fane. Fanen er inspirert av ” De fire store”(som egentlig var veldig små) og Labrofossen. Jeg har valgt å ha ”De fire store" i fanen fordi det var det første jeg tenkte på da jeg spurte meg selv om hva jeg forbinder med norskfaget. Labrofossen som er malt av Thomas Fearnley har jeg valgt å ha som bakgrunn fordi dette bildet hadde jeg foredrag om i vg2, han var en av de store malerne som levde på starten av 1800-tallet. Siden dette er min personlige norskblogg valgte jeg et bilde som jeg har en viss knytning til og ikke et bilde som kommer opp når man søker på ”norsk” i google.

4 kommentarer:

Ingunn sa...

Dette ser veldig bra ut! Hvordan lagde du banneret? Kanskje flere vil ha et lignende? Det er veldig fint at du har lagd så jevne overganger mellom bildene du har brukt. De fire store/små passer selvsagt kjempegodt i år som vi har om det moderne gjennombruddet og modernismen.

Håkon sa...

Laget den i photoshop, men det er bare de som har visse fag på skolen som har tilgang til programmet. Har hørt om et program som heter photofiltre, det er gratis og skal visstnok være en bra erstatter.

Ingunn sa...

Ja, nettopp. Jeg har brukt Paint Shop Pro noen ganger, men jeg får ikke helt til å lage de uttoningene. Kanskje du har tid til å vise meg det en gang?

Håkon sa...

På photoshop bruker jeg "Eraser tool" så kan jeg velge å sette ned "opacity" og/eller "flow". Det er sånn jeg får den gjennomsiktig og uttonet.